maandag 11 januari 2010

In & door de sneeuw op Loosdrecht

Vandaag op de nieuwe Kickspark de eerste kilometers gemaakt. Ik ben begonnen op Molenpolder maar daar lag vrij veel sneeuw en er was nergens geveegd zodat ik vrij snel omkeerde en doorreed naar de Loosdrechtse plassen. De auto geparkeerd aan de Nieuweweg ter hoogte van het zwemstrandje. Er reed flink wat volk op de schaats een grote ronde over die plas daar. Ook zag ik flink wat ijszeilers over het ijs scheuren. Spikes aan, GPS klaar, handschoenen aan en op weg! Ik heb een mooie grote ronde gereden. Ben eerst via Breukeleveen terug richting Scheendijk gereden alwaar ik noordwaarts reed om op een gegeven moment naar rechts af te buigen naar Muyeveld en Boomhoek. Vandaar ging het via de Oud Loosdrecht tegen de klok in terug richting Scheendijk. Er moest op 2 stukken gekluund worden waarbij 1 plek er zoveel volk al over het kleine stukje heen was gegaan dat al het ijs veranderd was in een 10cm diepe smurrie van half gesmolten ijs met klontjes hard ijs. Natte voeten dus. Ik had mijn waterdichte sokken thuis gelaten daar die niet echt warm zijn. Toch de verkeerde keus dus... Verder was het een prachtige ronde, mooie weidse uitzichten en op sommige stukken sneeuwde het flink. Geweldig!
Dit rondje heb ik 2 x gedaan. De 2-de keer heb ik het bovenste lusje precies de andere kant op gereden. Het was apart maar beide keren sneeuwde het flink hard op de bovenste lus terwijl ik op de onderste lus weinig tot geen sneeuwbuien heb meegemaakt!

Halverwege de eerste ronde kwam ik nog Bea Winters, de vrouw van Evert Boshuis mijn privesponsor tegen. Zij bleek met buren van mij op pad te zijn. Grappig. Kon ze meteen mooi even een foto van mij nemen!Zo heb ik een lekker dagje op het ijs doorgebracht. Tot slot kwam ik aan het eind van de dag nog Annet Doomen en haar vriend tegen. Met hen nog even een stukje opgereden.

Morgen eens kijken waar ik dan ga rijden, lees op het schaatsforum net een bericht dat de Kaag ook dicht is. Heb daar vroeger veel met de zeeverkenners gezeild dus dat is misschien wel een leuk idee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten