zondag 17 januari 2010

Het dooit en daarmee de zin om wat te doen...

De afgelopen week lekker gereden op de Kaag, Kortenhoef & Ankeveen. Als vorige week zondag meeteld ook nog lekker op Loosdrecht actief geweest. Daarnaast ook nog wat keertje lekker naar werk gefietst dus ik had mijn portie inspanning eigenlijk wel gehad. Toch stond er vandaag eigenlijk nog een stukje ijssteppen op het programma.

Ik kreeg gisterenmiddag op het werk een SMS-je van Thijza Brouwer die me vroeg of ik wat voelde voor een tourtje op één van de plassen waar ik de afgelopen dagen over bericht had. Ik belde even met haar en spraken af de volgende dag op Ankeveen te gaan rijden. Natuurlijk was de dooi gisteren al ingetreden maar de ervaring van vorig jaar bij het NKSS09 was dat je best met 2 cm water op het ijs kunt rijden!

's Avonds volkomen natgeregend thuis gekomen na het hele stuk Utrecht - Langbroek in de zeikregen gereden te hebben (mijn vingers waren nog net bevroren, deden wel flink pijn onder de warme douche). Dat was natuurlijk al een voorbode voor zondag. De regen bleef nog even aan de gang en omstreeks 23 uur kreeg ik van Thijza een mailtje dat de tocht wegens te weinig animo niet door ging. Daarbij de weersvoorspellingen waren ook niet echt gunstig. Ik zou misschien nog met een clubgenote van Hellas wat afspreken maar een harde afspraak werd dit ook niet.

Vanmorgen was het weer om in te blijven liggen met een goed boek (of leuke dame) maar er toch uitgegaan want wellicht werd het beter... Niet dus. Het ging regenen en het bleef regenen. De clubgenote mailde rond 12-en dat ze afzag van een stukje schaatsen en dat ze maar een stuk ging hardlopen. Dat leek mij eigenlijk ook wel een goed idee. Echter, de benen voelden wel een beetje zwaar aan na al dat gesport van de afgelopen dagen. Dus bracht ik een groot gedeelte van de dag liggend op de bank door. Deel met dat goede boek, deels tukkend en dromend over die leuke dame. Aan het eind van de middag toch nog de energie gevonden om nog wat te gaan doen.

Aangezien ik in training ben voor de 50km van La Bouillonnante die op 25 april aanstaande plaatsvindt dacht ik een stukje te gaan lopen. Ik besloot een stukje van de trail die Marcel Zwiers en ik willen uitzetten te gaan lopen. Die trail loopt van Utrecht naar Arnhem of vice versa. We hebben nu een globale route uitgezet die we de komende tijd willen perfectioneren. Ik dacht in Driebergen te starten en dan langs de spoorlijn richting Maarn te lopen. Echter, ik merkte al snel dat ik zere knieën had, daarbij bleek de batterij van de Polar Footpod leeg te zijn en kon ik dus ook niet mijn snelheid zien. Ik ben vrij snel genokt en ga het morgen nog eens proberen!

Al met al was vandaag een dag om snel te vergeten. Een beetje een baaldag. Je stelt je in op iets leuks, dat gaat vervolgens niet door, al het andere gaat ook niet lekker en daarmee vervliegt de zin om nog iets anders te gaan doen. Nou ja, gelukkig kan ik terug kijken op een paar leuke dagen op het ijs! Ben benieuwd of en wanneer de vorst dit jaar weer terug komt. Hopenlijk snel! Anders zal dit blog weinig gebruikt gaan worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten