zondag 10 januari 2010

2-de worden zonder aan de start te verschijnen...

Het is zondag en voor mij dus weer weekend. Gisteren werd in Doesburg het NKSS10 gereden. Aangezien ik op zaterdag werk en het te druk in de winkel was kon ik er niet bij aanwezig zijn. Dat was jammer, nu kon ik mijn 3-de plaats van vorig jaar niet verdedigen of zelfs proberen hoger te eindigen... Mijn stepslee, de blauwe Ketkupolkka die ik sinds '98 in mijn bezit heb, werd echter wel gebruikt tijdens het NK. Maxime Reijne van Stepteam Highlevel uit Woudenberg stepte ermee naar een 2-de plek bij de dames! 's Avonds kwam Mario, haar vader hem weer terugbrengen zodat ik zondag er zelf mee op pad kon.

Dat wil zeggen, dat ik met de ijzers op pad kon. Ik heb namelijk afgelopen week een nieuwe bovenbouw aangeschaft. De Ketkupolkka is de laatste tijd flink aan het kraken wanneer ik aan het stuur aan het sleuren ben. Ik heb er al flink wat kilometers meegereden in de afgelopen jaren dus was het tijd voor een nieuwe. Het zou mij niets verbazen als de Ketkupolkka eerdaags de geest geeft. Aangezien in ik in de branche werkzaam ben, was het voor mij dan ook makkelijk en zeer voordelig om via Vincent Gooiker van Gooiker Steptrading aan een nieuwe te komen. Vorig jaar had ik via Thijza Brouwer al nieuwe wedstrijdijzers gekocht nadat de oude 3 jaar geleden gesneuveld waren toen ik in een wak terecht kwam...

Ik heb gekozen voor een Kickspark MAX, dat is een aluminium stepframe waarbij de opstaande buis zo'n 5 cm hoger staat dan bij de oude Ketkupolkka. De stuurpen is ook hoger af te stellen hetgeen mij goed uitkomt met mijn 2 meter lichaamslengte! Op de Ketkupolkka voelde ik mijn rug altijd flink na afloop van een dagje op het ijs! De Kickspark MAX is ook nog eens een stukje lichter dan de Ketkupolkka. Ik heb op de mijne meteen het standaard meegeleverde stuur vervangen door een Ritchey WCS stuurtje dat ik aan beide zijden 45mm heb ingekort. Op het stuur heb ik de nieuwe Ergon GC3 handvatten met geintegreerde bar-ends gemonteerd. Prima pasvorm heb ik al gemerkt! Daarnaast heb ik ook een voorziening gemaakt zodat ik een bidon mee kan nemen. Onderstaande foto toont de Kickspark MAX op het ijs in Loosdrecht.

Ik hoop dat ik nog lang van de Kickspark MAX mag genieten deze winter!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten