maandag 1 februari 2010

Oeps! Nat pak gehaald...

Zaterdagavond & -nacht sneeuwde het flink. Zaterdagavond had ik nog geprobeerd een stukje op de sneeuw te rijden, vandaag ging ik het proberen op het ijs. Achteraf gezien had ik beide keren me de moeite kunnen besparen. Zowel op de sneeuw als op het ijs ging het eigenlijk voor geen meter! Ik ben naar Molenpolder gereden omdat op het Leersumse Veld het ijs in ieder geval slecht was (zie mijn andere blog). Van Molenpolder wist ik dat er mensen op zaterdag prima geschaatst hadden. Daar aangekomen was de hele ijsvloer bedekt met een dikke laag sneeuw. Schaatsers die net aankwamen van een rondje verklaarden al dat er nauwelijks door heen te komen was. Ik dacht, ik probeer het gewoon even, met de kicksled gaat het vaak immers makkelijker dan per schaats. Maar het ging zwaar. Sturen was een hele opgave. Veel sneeuw dat behoorlijk aangevroren was. De sneeuw vloog in de rondte doordat je het aan gruzels reed. (http://www.youtube.com/watch?v=w5x7ya5nDNk).

Ik heb één klein rondje gedaan en was toen eigenlijk al bekaf!
Bijna bij het begin aangekomen te zijn, bleek ik ergens niet door heen te kunnen. Ik dacht af te snijden door op de kant te springen om zo een paar honderd meter af te snijden maar blijkbaar was het ijs bij de walkant hier vrij slecht want ik zakte erdoor heen en stond tot mijn borst in het water. Ik kon er gelukkig staan en kon mezelf op de kant hijsen. Wel had ik mijn telefoon in mijn kontzak zitten en die was nu zeiknat. Tot bij de auto bleef ie het nog doen, daarna kapte ie er resoluut mee! Pas 's avonds nadat ie op de verwarming had gelegen deed ie het gelukkig weer. Ook de filmpjes en foto's die ik vandaag gemaakt had bleken er gelukkig nog op te staan. Later op de dag heb ik alsnog wel leuk in de sneeuw kunnen spelen: ik ben met een vriendin naar Snowworld in Zoetermeer gegaan. Daar heb ik voor het eerst sinds 7 jaar weer eens gesnowboard. Dat was leuk maar ook pijnlijk, ondanks mijn Dainese pak een paar flink op mijn rechterknie gevallen dus die is nu flink dik. Die zal ik ongetwijfeld morgenochtend goed voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten